Sidor

torsdag 30 maj 2013

Kort med lite gott

Som sagt så fick även lilla Linnéas mamma ett kort eftersom hon fyllt år denna vecka. Jag har hela tiden varit så sugen på att göra ett chokladkort och jag tänkte att detta var ett bra tillfälle att testa. Papprena  jag använde kommer från KaiserCraft och serien heter The Lake House Collection.
Jag lät kortet vara liggande och av baksidan av ena pappret och gjorde en liten bård genom att stansa pappersremsan med Martha Stewarts Doily Lace-punch. Över kanten satte jag ett creméfärgat sidenband och limmade sedan dit en rosett som jag knöt av samma band. Under det satte jag en utstansad Spellbinderform från baksidan från ett utav papprena. Över den lilla bården satte jag en swirl som kommer från Die-namics och den stansade jag ut i lite glansigt cardstock.
Den stora blomman gjorde jag själv utav mamma papper som jag använt innuti kortet. Inna jag satte den samman sprayade jag den med lite glitterspray. De små blommorna och bladen kommer från Wild Orchid. Stämpeln "Hjärtliga gratulationer" kommer från Inkido. Sist men inte minst dekorerade jag kortet och swirlen med trasspärlor från kaiserCraft.
Insidan klädde jag bara med papper och satte i efterhand dit en liten hälsning till födelsedagsbarnet och nyblivna 2-barnsmamman.

Ha det gott!
 
Kram Nica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar