Sidor

torsdag 30 maj 2013

Välkommen till världen Linnéa

Idag ska jag hälsa på Linnéa som är 2 veckor och hennes mamma. Självklart ville jag göra ett kort till lilla Linnéa för att önska henne välkommen till världen. Jag visste precis vilket papper jag skulla använda till kortet. Det blev ett papper från Echo Park från serien Love Story. Perfekt till en liten prinsessa! Jag har aldrig gjort ett trappkort och ville därför testa att göra ett sånt. På kortet satte jag ett motiv av en "barba-mamma eller pappa" med en liten "barbabebis" i famnen. På motivet ritade jag en liten gloria över bebisens huvud med en glittrig Jelly Roll-penna. I kanten satte jag en cardstockremsa som jag punchat med Martha Stewarts Pansy punch.
"Välkommen till Värden" är en stämpel från Kort och Godt. Den har jag stämplat med svart stämpelfärg och sedan embossat det pulver som heter Clear. Blommorna och bladen kommer från från Wild Orchid, som jag dekorerat med 3d-lackdroppar. Linnéas mamma fyllde dessutom år i måndags, men hennes kort kommer i ett annat inlägg senare idag.
 
 
Ha det gott!
 
Kram Nica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar