Sidor

lördag 1 juni 2013

Gratulerar på bröllopsdagen - Minnenas ateljé

För någon vecka sedan fick jag en beställning på ett bröllopskort och jag fick fria händer. Stafflikort är en utav mina favoriter för jag tycker det är ett trevligt sätt att visa upp fina papper på. Jag hittade två papper från Pion Design - Minnenas Ateljé. De papper ur serien som jag använde på detta kort var Rosa fjäril och baksidan av pappret som heter Bokstäver.
Jag skar remsor av pappret och lade jämte varandra. Varje individuell remsa har jag glittrat kanterna på med Jelly Roll penna, färg Clear star. Jag ville att kortet skulle gå i rosa, grå och silver. Jag fick dessutom in färgen champange ser jag nu.
Rosorna gjorde jag själv av samma card stock som jag använde till själva kortbasen. Kanterna glittrade jag sedan med Jelly Roll penna med färgen Clear star. Swirlsen kommer från Die-namics. Jag stansade ut dessa i cremefärgat papper och sedan målade dem med Inka-Gold, färgen Platin. Helt underbar silverfärg!
Textstämpeln kommer från Ikido och föreställer låttexten För att du finns av Sonja Aldén. Den har jag stämplat med Walnut Stain och sedan bortstat med Perfect Pearls, färgen Perfect Pearl.
Jag har gjort likadant med det mönstrade pappret i botten av kortet. Där har jag också skapat en liten ficka som man stänger med ett band där kortets givare kan skriva sina lyckönskningar till brudparet. Stämplen i botten kommer också från Ikido och den är också stämplad med Walnut stain och borstad med Perfect Pearls. Även under den lilla fickan har jag låtit swirlsen från framsidan sticka ut.

 
Ha det gott!

Kram Nica

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar