Sidor

tisdag 5 november 2013

Sommarens andra bröllopskort

Detta är mitt andra bröllopskort som jag fick beställning på under sommaren. Jag gillade verkligen designen på kortet under så jag ville göra nått liknande. Jag lade bara remsorna åt ett annat håll, satte blommorna på andra ställen, samt bytte färgtema.
Även till detta kort skar jag remsor av pappret och lade jämte varandra lodrät över kortstommen. Varje individuell remsa har jag distressat med walnut stain. Jag ville att kortet skulle gå i blått och grått, samt ha en gammaldags känsla. Jag har gjort likadant med det mönstrade pappret i botten av kortet. Där har jag också skapat en liten ficka som man stänger med ett band där kortets givare kan skriva sina lyckönskningar till brudparet. Stämplen i botten kommer också från Ikido och den är också stämplad med Walnut stain. Även under den lilla fickan har jag låtit swirlsen från framsidan sticka ut.
 
 Textstämpeln kommer från Ikido och föreställer låttexten För att du finns av Sonja Aldén. Den har jag stämplat med Walnut Stain.
Rosorna gjorde jag själv av samma card stock som jag använde till själva kortbasen. Kanterna distressade jag också med Walnut stain. Swirlsen kommer från Die-namics. Jag stansade ut dessa i cremefärgat papper och distressade kanterna även där.
 
 
Ha det gott!

Kram Nica 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar